Ciągłość Biznesowa mówi o zdolności organizacji do ciągłego funkcjonowania, również w czasie i po katastrofie.

BC obejmuje między innymi :

- Zapobieganie utracie danych
- Minimalizację planowanych przestojów 
- Zapobieganie nieplanowanym przestojom
- Zapewnienie szybkiego odtworzenia systemu po katastrofie

Ważność zagadnień ciągłości biznesowej wynika między innymi z coraz szybsze tempa biznesu i  większej czułości przedsiębiorstw na awarie.
Sprawna walka z konkurencją wymaga najwyższego poziomu usług, a liczba i szkodliwość zagrożeń stale wzrasta.
Wg amerykańskich badań rocznie 1 na 500 centrów danych będzie miało poważną awarię (Disaster Recovery Journal). 
Statystycznie 43% firm po katastrofie nigdy się nie już otwarło, a 29% upadło w przeciągu 2 lat (McGladrey and Pullen)

Ideałem BC jest bezprzerwowa praca systemów informatycznych podczas zwykłej eksploatacji oraz podczas i po awarii.

Oczekiwania:
- Minimalizacja czasów przestojów nieplanowanych (80-90%)
- eliminacja przestojów planowanych (10-20%)
- Maksymalna ilość aplikacji wysoce dostępnych, chronionych DR
- Możliwość automatyzacji / centralne zarządzanie
- Łatwość testowania sytuacji bieżących i awaryjnych

Aby zapewnić wysoki poziom parametrów parametry BC należy wybrać odpowiednią strategię. W rozwiązaniach klasycznych jest to backup z opcjami Disaster Recovery i drogie rozwiązania Clustrowe.
W proponowanych rozwiązaniach szczególne miejsce zajmują rozwiązania wirtualnych centrów danych, dające zupełnie nowe możliwości unikania przestojów i rozwiązywania sytuacji awaryjnych.

Dzięki rozwiązaniom wysokiej dostępności VMware HA, Vmotion, DRS, Fault Tolerace czy SRM zyskujemy

- Minimalizację czasów przestojów nieplanowanych (30%)
- eliminację przestojów planowanych (95%)
- Zwiększa ilość aplikacji wysoce dostępnych, chronionych DR
- Możliwość automatyzacji / centralne zarządzanie
- Łatwość testowania sytuacji bieżących i awaryjnych 
- Szybkie instalowanie systemów/danych; backup, replika
- Finansowanie planów BC oszczędzając koszty operacyjne i sprzętu przy przejściu od rozwiązań klasycznych do wirtualnych.

 AUTICON

ul. Strażacka 28
35-312 Rzeszów

tel. 48 17 785 18 20